Saveti za idealnu šminku na poslu
- Datum: 23.04.2024
- Izvor: eKapija / Foto: Pexels/Anderson Guerra
Pristojan izgled podrazumeva se u poslovnom okruženju, a i utisak koji se time ostavlja na saradnike i poslovne partnere veoma je važan.
Sve dame koje ne mogu da zamisle dan bez šminkanja moraju imati u vidu da se šminka za posao ili neki poslovni sastanak mora razlikovati od načina na koji se šminkaju inače, za neku drugu priliku. Šminkeri savetuju da sa mejkapom za posao ne treba preterivati kako bi se izbegao napadan izgled.
Preporučuju kako ne omanuti: za poslovne prilike u trendu je prirodan izgled koji se najjednostavnije može istaći puderom i korektorima, ali i svetlijim nijansama šminke. A šta bi još trebalo imati u vidu i kako se šminkati za posao, a da to izgleda dobro i tako ostavi utisak na saradnike i poslovne partnere?
„Manje je više“
Savet Doris Milošević, profesionalnog šminkera i glumice, za sve poslovne dame je: manje je više.
To znači, kako objašnjava, da bi šminka trebalo da izgleda uredno i svedeno, ten da bude ujednačen, sa malo rumenila koje će dati na svežini, postavljeno na mestima prirodne cirkulacije.
– Na usnama je prihvatljivo imati neutralne bež ili roze tonove, ili samo sjaj, a ako prilika dozvoljava, sasvim je u redu ponosno nositi klasičan crveni karmin uz minimalno šminke na očima, uz ujednačen ten i adekvatno rumenilo – kaže Doris Milošević.
Dodaje da bi u poslovnim prilikama, odnosno ako se ide na neki važan poslovni sastanak, konferenciju ili slično što se šminkanja tiče, fokus trebalo da bude na očima.
Valjalo bi, kaže, da oči budu ipak istaknutije u odnosu na ostatak lica, sa senkama toplih, zemljanih tonova, bez tamnih linija u unutrašnjim kapcima, dugih ajlajnera, veštačkih trepavica ili bilo kog momenta koji narušava utisak odmerenosti, prefinjenosti i poslovnog integriteta.
– Smatram da celokupan izgled jedne poslovne dame, od šminke, preko frizure i nakita, do odeće i obuće treba da bude čist, minimalistički i moderan, ali ne i preozbiljan. Svedene kombinacije mogu se osvežiti malim detaljima kao što su manžetne, ešarpe, broš ili diskretan nakit – kaže.
Prema mišljenju sagovornice, za posao ili neki sastanak, poslovnu konferenciju ili neku sličnu priliku apsolutno su nepoželjni glomazni komadi nakita, neuredne frizure, duboki dekoltei i kratke suknje.
Ukratko, svemu, što u pojavi odvlači pažnju sagovornika ili klijenta tokom poslovnog razgovora, nije mesto na poslu. Tako bi trebalo izbeći i jake konture i bronzere koji licu dodaju godine, tamne karmine i precrtane usne sa puno sjaja, jake hajlajtere i prenaglašeno iscrtane obrve.
Fokus da bude na veštinama i znanju, šminka to da prati
Milena Stević, profesionalni „makeup“ umetnik i edukator ukazuje da šminka može biti moćno sredstvo za izražavanje ličnosti i poboljšanje željenog utiska u profesionalnom okruženju.
– Za situacije kao što su poslovne konferencije i razgovori za posao, preporučujem uvek prirodne i sveže nijanse koje doprinose odmornom i urednom izgledu. Fokus treba da ostane na vašim profesionalnim veštinama i znanju, stoga izbor šminke treba da podrži ovu ideju – kaže.
Takođe se slaže sa koleginicom da preterano isticanje pomoću hajlajtera, korišćenje intenzivnih boja ili teških tekstura nije preporučljivo.
Kako objašnjava, cilj je da šminka doprinese profesionalnom, ali prirodnom izgledu koji odražava kvalitete, a da pri tome ne odvlači pažnju sa onoga što je najvažnije – poslovnih atributa i znanja.
Neutralne nijanse
Za poslovni „make-up“, njena preporuka su neutralne nijanse senki. Idealan izbor su bež, braon, ili toupe nijanse – hladnija varijanta braon koja naginje ka sivoj. Ove boje doprinose prirodnom izgledu, bez stvaranja utiska umornog lica, pružajući konturu kapcima na suptilan način, kaže Milena Stević.
– Za dodavanje svežine licu, nijanse poput roze ili kajsije su idealne za rumenilo, kao i za karmin, stvarajući harmoniju između prirodne lepote i osveženog izgleda. Preporučujem izbegavanje crnih ili previše tamnih tonova, osim kada su u pitanju maskara ili ajlajner, koji su diskretno prisutni na očima – dodaje Milena.
Sagovornica Forbes napominje da su lagane teksture poput pudera, BB kreme i slični proizvodi najbolji izbor za poslovnu priliku.
Takođe, nekada je potrebno pokriti neke nedostatke ili probleme na koži. Za pokrivanje nedostataka poput flekica, bubuljica ili vidljivih kapilara, od pomoći može biti korektor u stiku. Važno je odabrati korektore koji se savršeno uklapaju sa bojom osnove koju koristimo.
Korektori u stiku, zahvaljujući svojoj gušćoj teksturi, pružaju odličnu pokrivenost, a za postizanje željenog efekta potrebne su veoma male količine, kaže.
Svež i blistav izgled u trendu
U prolećnoj sezoni, trend sveže i blistave šminke ostaje na vrhu liste.
Očekuje nas, pored klasičnih prirodnih nijansi, i mali zaokret u izboru šminke, sa akcentom na zanimljivim detaljima poput ajlajnera ili maskara u boji, koji će zameniti uobičajenu crnu, kaže Milena.
Za one koji su spremni na eksperimentisanje, igranje sa senkama u nijansama poput zelene, ljubičaste ili plave može biti pravi izbor.
– Ove boje mogu fantastično istaći i osvežiti predeo očiju, dodajući celokupnom izgledu poseban pečat. Ključ je u umerenosti i na malim detaljima poput ovih, koji čine razliku, a čuvajući pri tom lepotu jednostavnosti – navodi.
Kada je reč o tome kako ona pristupa šminkanju za slične prilike, Stević naglašava da kada se priprema za rad sa klijentima, jedan od ključnih koraka joj je detaljna konsultacija pre početka procesa šminkanja.
– Ovaj razgovor mi omogućava da razumem koja je prilika pred njima i kakav je njihov odabir odeće za taj dan. Na osnovu toga zajednički odlučujemo kako bi šminka trebalo da izgleda. Ako je „outfit“ dominantan i upečatljiv, savetujem da šminka bude diskretnija kako bi se očuvala ravnoteža celokupnog izgleda – navodi.
A kako sve to iskombinovati za posao?
Ako je odeća nežnih pastelnih tonova, šminka može da bude i nešto intenzivnija, ali da ne odstupa previše. Uvek postoji mogućnost dodavanja nekog detalja koji će više istaći određene crte lica, bilo da su to oči, rumenilo ili usne, kaže sagovornica.
Ukoliko je „outfit“ monoton ili tamniji, Milena preporučuje svetlije i svežije tonove šminke.
– Bitno je naglasiti ono što najviše volite na svom licu, bilo da su to trepavice, oči ili usne. Šminka je moćno sredstvo kojim se služimo da podržimo lepotu onoga ko je nosi, a ne da se krijemo iza nje – kaže.