Spavajte i rešite se „pivskog“ stomaka!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Spavajte i rešite se „pivskog“ stomaka!

Ako želite da održite svoju težinu ili jednostavno smanjite masnoću u donjem delu stomaka, trebalo bi da spavate oko osam sati svake noći.

Naime, nova studija istraživala je vezu između nedostatka sna i takozvane visceralne masti koja se nakuplja oko vitalnih organa i zbog toga je povezana sa metaboličkim bolestima i insulinskom rezistencijom.

Cilj je spavati minimalno sedam sati noću, a istraživanja su pokazala da jedan sat manje dnevnog sna može povećati masu visceralnog masnog tkiva za oko 12 grama.

Najnovije istraživanje uključivalo je podatke o više od 5.100 odraslih osoba starosti od 18 do 59 godina koji su odgovorili na istraživanje američkog nacionalnog zdravlja i ishrane od 2011-2012. i 2013-2014.

Ispitanici su obično spavali oko sedam sati svake noći, a prosečna starost bila je 37 godina.

Nalazi dolaze nakon godina upozorenja o opasnostima nedostatka sna, kao što su povećan rizik od infekcije, starenje mozga, pa čak i promene ponašanja.

Samo prošle godine stručnjaci su otkrili da skoro polovina Amerikanaca pati od nedostatka sna.

U međuvremenu, izveštaj Svetskog atlasa gojaznosti za 2023. procenjuje da će više od polovine sveta biti gojazno ili gojazno do 2035. godine.

Izazvana stresom ili životnim navikama kao što su loša ishrana ili neaktivnost, visceralna masnoća je posebno opasna po celokupno zdravlje jer može dovesti do dijabetesa tipa 2, bolesti srca, moždanog udara, raka dojke.

Tagovi:

Pročitajte još:

Preporuka za vas
Претрага
Close this search box.