Psiholozi testirali 30.000 parova: Ovo su rečenice koje nakon svađe izgovaraju osobe u srećnoj vezi

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Psiholozi testirali 30.000 parova: Ovo su rečenice koje nakon svađe izgovaraju osobe u srećnoj vezi

Zdrava veza ne znači da se partneri nikada ne svađaju. Parovi mogu da imaju nesuglasice, a ipak da budu u srećnoj vezi. Kada dođe do prepirke ili sukoba, najsrećniji i najuspešniji parovi koriste jezik pomirenja i saradnje.

Srećom, to je nešto što svako može da nauči i da poboljša svoj odnos s partnerom. Da bi to potkeripili naučnim dokazima, grupa psihologa je posmatrala ponašanje oko 30.000 parova: i izvukla fraze koje mogu da smire sukob, i razvrstala ih je u šest kategorija.

1. “Osećam se”

Koristite ovo kada vam je potrebna pomoć da izrazite svoje emocije u ovom trenutku.

Primeri:

-″Postajem uplašen/a”;

-″Molim te, reci to nežnije”;

-″To je povredilo moja osećanja”;

-″To sam doživeo/doživela kao uvredu”;

-“Osećam se kao da me okrivljuješ, možeš li to da kažeš drugačije”;

-″Osećam se kao da me trenutno ne razumeš”.

2. “Moram da se smirim”

Koristite ovo kada počnete da osećate da ste preplavljeni emocijama i da vam je potreban otklon od situacije.

Primeri:

-″Treba mi tvoja podrška upravo sada”;

-“Samo me sada slušaj i pokušaj da razumeš”;

-″Mogu li da dobijem zagrljaj?”;

-“Ovo mi je važno. Molim te, sluša.”;

-“Možemo li sad malo da ćutimo“.

3. “Žao mi je”

Koristite ovo kada vam je potrebna pomoć u formulisanju izvinjenja.

Primeri:

-“Moje reakcije su bile previše ekstremne. Žao mi je”;

-″Stvarno sam uprskao/uprskala”;

-″Dozvoli mi da ponovo pokušam”;

-″Želim da budem nežniji/nežnija prema tebi sada, a ne znam kako”;

-″Mogu da vidim svoju ulogu u svemu ovome”;

-″Kako mogu da poboljšam stvari”.

4. “Zaustavi se”

Koristite ovo kada ste poplavljeni i treba vam pauza.

Primeri:

-″Možda grešim ovde”;

-“Molim te, hajde da napravimo pauzu u priči”;

-″Daj mi trenutak. Vratiću se”;

-“Hajde da počnemo ispočetka”;

-“Hajde da se složimo da se u ovome ne slažemo.“;

-“Osećam se loše. Možemo li da napravimo pauzu i razgovaramo o nečem drugom?

5. “Doći do… da“

Koristite ovo kada želite da date potvrdu svom partneru ili da se nađete na pola puta.

Primeri:

-″Počinješ da me ubeđuješ”;

-“Slažem se sa delom onoga što kažeš“;

-″Hajde da napravimo kompromis ovde”;

-″Nikada nisam razmišljaorazmišljala o stvarima na taj način”;

-″Mislim da tvoje gledište ima smisla.”

6. “Cenim”

Primeri:

-″Volim te”;

-″Razumem”;

-″Jedna stvar kojoj se divim kod tebe je…”;

-″Ovo nije tvoj problem, to je naš problem.”;

-″Hvala ti za…”;

-″Shvatam”.

Male fraze sprečavaju velika oštećenja.

Zamislite pomirenje kao bilo šta što pomera razgovor ka pozitivnom. Neka vam to bude cilj i radite kao tim da se otvorite jedno prema drugom. Najosnovnije pomirenje je direktno izvinjenje: “Žao mi je” ili “Izvini zbog toga što sam to rekao/rekla, dozvoli mi da pokušam ponovo.”

Takođe može imati oblik empatije ili potvrđivanja: “Razumem kako se osećaš“ ili “Ima smisla kada to tako kažeš“.

Može se izraziti divljenje: “Znaš šta ja zaista cenim kod tebe? Koliko ti je stalo do naše dece. Ne slažemo se oko toga koju školu da izaberemo, ali volim koliko vam je važno da imaju dobro obrazovanje.”

Zapamtite, ono što određuje uspeh ili neuspeh veze je način na koji svaki od vas reaguje na pomirenje.

Tagovi:

Pročitajte još:

Preporuka za vas