Audi se rešio zbunjujućih oznaka
- Datum: 24.03.2024
- Izvor: Telegraf / Foto: Audi
Nisu samo električni modeli zahvaćeni pojednostavljenom šemom imenovanja, jer će i benzinski te dizelski automobili slediti taj primer.
Audi je zbunio javnost 2017. godine kada je uveo dvocifrenu šemu imenovanja svojih modela u čitavoj liniji, a sada je tome, na zadovoljstvo mnogih,došao kraj.
Aktuelna terminologija se zasniva na snazi, od oznake “30” koja se koristi za automobile koji razvijaju od 110 do 130 KS pa sve do oznake “70” za vozila snage veće od 536 KS. Dvocifrene oznake se pojavljuju uz uobičajene oznake TFSI, TDI i Quattro, ali nakon sedam godina je nemačka kompanija odlučila da ih ukine.
Prvi model koji se pojavio nakon ukidanja pomenutih oznaka je Q6 E-Tron, iako je nova era tehnički počela s modelom Q8 E-Tron. Ipak, Audi još uvek koristi zbunjujuću strategiju imenovanja u zvaničnoj dokumentaciji za Q8 E-Tron. Ipak, Florian Hauser, šef Audijevog odeljenja za prodaju i marketing proizvoda za električna vozila, za Auto Express je potvrdio da više nije potrebno koristiti brojke.
Pored toga, Audi pokušava da pojednostavi svoju ponudu, što se odnosi na novi električni crossover. Standardni Q6 s pogonom na sva četiri točka je poznat kao Q6 E-Tron Quattro, dok je snažniji nazvan SQ6 E-Tron. Buduća verzija s pogonom na zadnje točkove nosiće ime Q6 E-Tron. Međutim, Audi bi mogao da doda sufiks kao što je “Performance” da bi razjasnio liniju modela koji se nudi s različitim opcijama veličine baterije, piše Klix.ba.
Nisu samo električni modeli zahvaćeni pojednostavljenom šemom imenovanja, jer će i benzinski te dizelski automobili slediti taj primer. Dvocifrena oznaka će biti uklopljena s poklopaca i vrata prtljažnika modela s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, ali još uvek nije poznato da li će prethodna nomenklatura biti u potpunosti odbačena njenim izbacivanjem iz konfiguratora, marketinških materijala i slično.
Stižu i druge promene imena. Bivši direktor Audija Markus Duesmann je prošle godine potvrdio da će Audi A4 postati A5 za sledeću generaciju, baš kao što će i A6 obaviti tranziciju u A7. Zato se treba pripremiti za modele A5/S5/RS5 Avant i A7/S7/RS7 Avant, koliko god da to čudno zvuči. Ostaje da se vidi da li će stići sedan kao naslednik odlazećeg modela A4 nakon što je fotografisan petovratni Sportback. To bi bio neuobičajen potez Audija ako okonča ponudu rivala BMW-ovoj Seriji 3 Sedan i Mercedesovoj C-Klasi Sedan.
Podizanje nivoa benzinskog/dizelskog modela A4 i A6 je deo plana kompanije da koristi neparne brojeve za vozila opremljena motorima s unutrašnjim sagorevanjem te parne brojeve za električne automobile. Premienovanje dve linije modela stvoriće prostor u portfoliju za električne modele A4 i A6.
Audi planira da u penziju pošalje A1 supermini i Q2 subkompaktni crossover nakon završetka životnog ciklusa aktuelne generacije. TT je otišao u istoriju u novembru 2023. godine, dok će proizvodnja modela R8 biti završena ovog meseca.
U međuvremenu Audi sprema Q9 SUV s trećim redom sedišta i dosta prostora, a to će biti odgovor na Mercedes-Benz GLS i BMW X7. Q9 će se naći među poslednjim novim modelima sa SUS motorima jer Audi namerava da predstavlja samo električne automobile od 2026. godine. Takođe, u planu je završetak proizvodnje SUS modela do 2033. godine, što znači da kompanija postaje potpuno električni brend.