Zašto biste trebali jesti voće svaki dan?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Zašto biste trebali jesti voće svaki dan?

Voće ima mnogo blagodeti za telo.

Ne samo da je ukusno, voće je veoma zdravo i puno različitih hranljivih materija.

Stručnjaci savetuju da dnevni unos voća bude jedna i po do dve šoljice, a u nastavku je 6 razloga zašto bi trebalo da jedete voće svaki dan.

Voće smanjuje upalne procese

Jedinjenja koja voću daju boju obično su antioksidansi koji se bore protiv slobodnih radikala i tako smanjuju upalne procese u organizmu. Skoro sve voće sadrži antioksidante, ali neke vrste su posebno bogate ovim jedinjenjima. To je prvenstveno bobičasto voće, a ima i citrusa.

Voće štiti telo od hroničnih bolesti

Kada smanjite zapaljenske procese, smanjićete i rizik od razvoja hroničnih bolesti. Voće je puno vitamina, minerala, antioksidanata i fitonutrijenata koji zajedno rade na jačanju vašeg imunološkog sistema.

Svakodnevno jedenje voća obezbeđuje zaštitni efekat ovih hranljivih materija, što zauzvrat smanjuje rizik od srčanih oboljenja i moždanog udara i snižava krvni pritisak.

Voće pomaže u održavanju zdravog varenja

Voće je odličan izvor vlakana koja pomažu u održavanju zdravog varenja i sprečavaju probavne probleme kao što je zatvor. Takođe, zbog vlakana smo duže siti, a pomažu i rastu dobrih bakterija u crevima. Nekima je, međutim, možda muka od previše voća, ali trik je u tome da se napravi kompot, odnosno da se voće prokuva pre jela da bi se lakše svarilo.

Poboljšava zdravlje kože

Tajna blistave kože možda nije u ormanu za lekove, već u korpi sa voćem. Voće je puno antioksidanata koji smanjuju oštećenje ćelija u koži smanjujući upalne procese i pružaju zaštitu od slobodnih radikala. Upravo slobodni radikali mogu da ubrzaju starenje kože razlažući kolagen u telu, što dovodi do pojave bora i neujednačenog tena. Za rešavanje ovih problema preporučuje voće bogato vitaminom C kao što su kivi, jagode i pomorandže.

Pomaže kod hidratacije

Konzumiranje dovoljno vode je veliki deo zdravog načina života, ali ne dolazi sva tečnost iz vode, nešto takođe dolazi iz hrane. Postoji veliki izbor voća. Mnogi plodovi sadrže dosta vode, pa mogu značajno pomoći u hidrataciji organizma. Lubenica je svakako među voćem sa najvećim sadržajem vode, a puna je i vlakana, vitamina i minerala. Takođe je dobro za hidrataciju jesti jagode i dinje. Tečnost poboljšava varenje, zdravlje zglobova, prenosi hranljive materije u ćelije i normalizuje krvni pritisak.

Pomaže kod gubitka težine

Jedno istraživanje sprovedeno na 26.000 ljudi pokazalo je da su više izgubili na težini jedući više voća i povrća. Svakodnevno jedenje voća može vam pomoći da izgubite težinu jer ima malo kalorija i bogato je vlaknima, tako da smo siti duže.

Tagovi:

Pročitajte još:

Preporuka za vas