Tri namirnice za doručak koje mogu da štete zdravlju creva

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Tri namirnice za doručak koje mogu da štete zdravlju creva

Doručak, koji se smatra najvažnijim obrokom u danu, ima ključnu ulogu u pokretanju našeg metabolizma i obezbeđuje energiju potrebnu za naše svakodnevne aktivnosti, a neke vrste hrane mogu nam više odmoriti nego pomoći.

Američka nutricionistkinja Ebi Grim otkrila je za magazin da su tri najgore namirnice koje možete izabrati za prvi obrok u danu: peciva, ultra prerađeno meso i žitarice sa veštačkim zaslađivačima.

Peciva

Grim počinje tako što kaže da se peciva kao što su krofne ili rolnice sa cimetom prave od rafinisanog belog brašna i šećera, što rezultira niskim sadržajem vlakana.

„Ove vrste peciva ne podržavaju zdrave nivoe crevnih bakterija i zapravo mogu hraniti prekomerni rast loših bakterija kao što su kandida i citrobakter“, objašnjava ona.

Ona dalje dodaje da „ova hrana za doručak ima negativan uticaj na zdravlje creva i kontrolu telesne težine jer visok šećer može dovesti do viših nivoa insulina u telu. Visok nivo insulina može dovesti do akumulacije masti u tkivima, čineći gubitak težine izuzetno težak.

Ultra prerađeno meso

Uključujući kobasice i salame – predstavlja pretnju zdravlju creva i kontroli težine. Ovo meso obično prolazi kroz opsežnu obradu, sadrži povišene nivoe zasićenih masti i aditiva. Redovna konzumacija takvog prerađenog mesa povezana je sa povećanim rizikom od upale u crevima, narušavajući delikatnu ravnotežu mikrobioma.

„Previše prerađenog crvenog mesa može izazvati nepovoljne promene u mikrobiomu, što znači više patogenih bakterija, a manje zdravih bakterija. Uzgajano, visoko obrađeno meso dolazi od životinja koje se hrane lošom kvalitetom hrane i često im se ubrizgavaju hormoni i druge hemikalije. Ove komponente mogu uticati na zdravlje i težinu creva jer mogu izazvati upalu u celom telu“, napominje Grim.

Žitarice sa veštačkim zaslađivačima

Veštački zaslađivači, koji se često dodaju radi poboljšanja ukusa bez kalorija, mogu poremetiti ravnotežu crevnih bakterija, potencijalno dovesti do nepovoljnog sastava mikrobioma. Pored toga, studije sugerišu da konzumacija veštačkih zaslađivača može da ometa prirodnu regulaciju apetita u telu, potencijalno doprinoseći povećanom unosu kalorija i, posledično, povećanju telesne težine.

– Ne samo da žitarice često sadrže malo vlakana, mnogo šećera i hranljivih materija, žitarice često sadrže šećer i veštačke zaslađivače i šećerne alkohole kao što je eritritol koji mogu poremetiti funkciju creva. Šećerni alkoholi uvlače vodu u probavni sistem, izazivajući štetne simptome kao što su nadimanje, retka stolica, gasovi i grčevi u stomaku. Oni takođe mogu da promene sastav dobrih i loših bakterija u mikrobiomu – kaže Grim.

Grim nastavlja da dodaje da, zajedno sa nedostatkom proteina, ovi izbori hrane mogu doprineti neregulisanom visokom nivou šećera u krvi. Povišen šećer u krvi, zauzvrat, podstiče povećanu potrošnju šećera, što na kraju dovodi do povećanja telesne težine.

Tagovi:

Pročitajte još:

Preporuka za vas