Šta se dešava u telu kada preskočite doručak?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Šta se dešava u telu kada preskočite doručak?

Dok ste odrastali, roditelji su vam verovatno bez oklevanja govorili da je doručak najvažniji obrok u danu. Pa, možda su sve vreme bili u pravu.

Studije pokazuju da je zdrav doručak povezan sa većim unosom hranljivih materija tokom dana i boljim ukupnim kvalitetom ishrane. Takođe, mnogi ljudi više vole svoj prvi obrok kasnije u toku dana.

Međutim, šta se dešava sa vašim telom kada preskočite doručak?

Jedenje zdravog, uravnoteženog doručka ujutru može učiniti neverovatne stvari za vaše zdravlje. To je zato što je doručak više od obroka, on je katalizator koji pokreće vaš metabolizam i pokreće zdravo telo i um. Oni koji doručkuju konzumiraju manje dodatog šećera i više vlakana, vitamina i minerala od onih koji to ne čine. Dakle, ako propuštate važne hranljive materije preskakanjem doručka, koje druge nuspojave bi se mogle desiti a da niste znali? Bez obzira na to gde stojite na doručku, važno je razumeti potencijalne nedostatke preskakanja doručka svom telu.

Vaš šećer u krvi može pasti

Bez hranljivih sastojaka iz zdravog, dobro izbalansiranog doručka, vaš šećer u krvi može pasti, ostavljajući vas umornim, razdražljivim i nesposobnim da se fokusirate. Prema studiji iz 2019., oni koji su preskočili doručak imali su povećan nivo šećera u krvi i lošiju kontrolu šećera u krvi. Zato što ne jedete celu noć dok spavate, vaš šećer u krvi prirodno pada nakon što se probudite.

Ako to ne popravite dobro izbalansiranim doručkom, šećer u krvi će nastaviti da pada tokom jutra. Vremenom, to može dovesti do velikih promena šećera u krvi i nestabilnosti, što naravno može dovesti do predijabetesa ili dijabetesa. Istraživanja pokazuju da je preskakanje doručka povezano sa povećanim rizikom od dijabetesa tipa 2.

Možda ćete imati problema sa fokusiranjem

Doručak donosi esencijalne hranljive materije koje podstiču vaš mozak za dan fokusiranog rada. Preskakanje ove osnovne ishrane može dovesti do poteškoća u koncentraciji i maglovitog mentalnog stanja. Studija iz 2017. je primetila da su učesnici koji su preskočili ili jeli nezdrav doručak imali lošije kognitivne performanse tokom dana od onih koji su jeli zdrav doručak. Nutricionisti veruju da doručak daje telu i mozgu neophodne hranljive materije i energiju nakon noći posta. Za neke pojedince, preskakanje doručka može dovesti do smanjenja kognitivnih performansi, uključujući poteškoće sa koncentracijom, pamćenjem i rešavanjem problema. Ovo se posebno može primetiti ujutru kada su mentalni zahtevi visoki.

Vaš metabolizam može usporiti

Preskakanje doručka kada je vaše telo uslovljeno da unosi kalorije ujutru može imati kontraproduktivan efekat na vaš metabolizam. Studije sugerišu da se vaše telo može prilagoditi usporavanjem metabolizma, što može dovesti do povećanja telesne težine. Redovni obroci, uključujući doručak, igraju ulogu u održavanju uravnoteženog metabolizma. Preskakanje doručka može poremetiti ovu ravnotežu, potencijalno uticati na sposobnost tela da efikasno koristi i skladišti energiju.

Kortizol se može povećati

Hormon stresa kortizol ne reaguje samo na emocionalni stres, već reaguje i na fiziološki stres izazvan preskakanjem obroka. Preskakanje doručka može povećati jutarnje nivoe kortizola, što potencijalno dovodi do povećanog apetita i lošeg kvaliteta sna.

Svaki oblik ograničenja u ishrani, uključujući preskakanje doručka, je oblik mentalnog i fizičkog stresa. Da bi vaš nervni sistem bio regulisan, potrebna mu je adekvatna ishrana. Dakle, kada preskočite doručak, verovatnije je da će vaše telo preći u neregulisano stanje, kao što je borba ili bekstvo, što dolazi sa anksioznošću, ubrzanim otkucajem srca i razdražljivošću.

Tagovi:

Pročitajte još:

Preporuka za vas