Šta je „šećerni mamurluk“ koji nas često uhvati posle praznika i kako da ga olakšate?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Šta je „šećerni mamurluk“ koji nas često uhvati posle praznika i kako da ga olakšate?

Nekoliko efikasnih saveta kako da smanjite unos šećera i uspešno uradite detoks organizma nakon prejedanja za praznike.

Povremena želja za nečim slatkim sigurno nije razlog za brigu, ali ponekad se povremena poslastica pretvori u pravu šećernu ‘komu’, naročito tokom praznične sezone, kada mnogi preteraju s količinom slatkiša.

Ako se ne osećate dobro nakon što ste danima jeli razne poslastice, verovatno vas muči takozvani šećerni mamurluk. Njegovi simptomi su opšti osećaj mučnine, nadutost, glavobolja, poteškoće u koncentraciji, promene u raspoloženju i stres, a ponekad podseća na pravi alkoholni mamurluk.

Kako dolazi do „šećernog mamurluka“?

Konzumacija šećera dovodi do oslobađanja insulina koji pomaže održavanju šećera u krvi. Ali, nakon što šećer nestane, u telu ostaje prekomerna količina insulina i dolazi do manjka glukoze koja daje energiju organizmu, što na kraju dovodi do osećaja depresije, stresa i promena raspoloženj.

Dakle, ako ste poslednjih nekoliko dana i nedelja jeli previše slatke hrane, vreme je za detoksikaciju tela, a i duha.

Zdrav doručak čini čuda za organizam

Osećate se iscrpljeno nakon praznika? Nikakvo čudo, jer su creva i probavni trakt zbog preteranog unosa šećera potpuno u disbalansu. Najveća opasnost? Protiv ovog stanja borite se s još više slatkiša! To nije dobra taktika pa bi trebalo već za doručkom da pripazite šte jedete, jer ovaj obrok određuje naš dan i daje nam potrebno ‘gorivo’.

Umesto nečeg slatkog i masnog što vam je ostalo u frižideru nakon praznika, odaberite lagani doručak koji pomaže vašem telu da se regeneriše.

Protivupalni sastojci ananasa idealni su, na primer, kada je u pitanju vraćanje prirodne ravnoteže tela. Još jedna dobra ideja: dodaci ishrani s probioticima.

Oni pomažu u snižavanju nivoa šećera u krvi. Kurkuma i đumbir izvrsni su začini za doručak s dovoljno antioksidansa. Moto vašeg doručka nakon mamurluka od slatkiša: lagan, zdrav i bogat vitaminima.

Izbegavajte kafu i mlečne proizvode

Iako je to za mnoge neizbežan ritual nakon buđenja, naviku ispijanja šolje kafe ujutru svakako treba izbegavati nakon perioda preterivanja sa šećerom.

Razlog: kofein i kiselina koju sadrži dodatno opterećuju jetru koja zbog mamurluka od slatkiša ionako radi punom parom. Isto važi za konzumaciju mlečnih proizvoda i hrane s visokim procentom soli.

Mlečni proizvodi često su kontraproduktivni kada je u pitanju probava, a previše soli može dovesti do nadutosti. Takođe to podstiče želju za još više šećera i brzo ulazite u začarani krug. Ostanite dosledni i umesto toga izađite na svež vazduh kako biste svom telu dali vreme i okruženje koje mu je potrebno za optimalnu regeneraciju.

Zdrav napitak – topla voda sa limunom

Umesto uobičajene jutarnje rutine uz kafu, u danima nakon šećernog mamurluka poželjno je popiti čašu tople vode obogaćene limunom. Ovo mirisno i zdravo voće ne samo da ima svojstva čišćenja, već i svojim detoksikacijskim efektom reguliše i neutrališe pH nivo tela.

Osim toga, vitamin C koji sadrži takođe daje podsticaj vašem imunološkom sistemu, što će vam dobro doći u borbi protiv virusa i bakterija.

Lepota dolazi iznutra

Voda je dobra ključna reč jer iako nisu samo naše telo i opšta dobrobit ti koji pate od previše šećera, posledice često možemo videti i na stanju naše kože.

Prva i jednostavna mera za suzbijanje kožnih problema uzrokovanih konzumiranjem šećera je redovan i dovoljan unos vode.

Dovoljna količina vode savet je za lepotu koji se generalno preporučuje, ali je neophodan u slučaju previše šećera. Ako se nakon šećernog mamurluka na licu pojave bubuljice, ne dirajte ih, već koristite blaga sredstva koja će smiriti upalu.

Tagovi:

Pročitajte još:

Preporuka za vas