Novi trend obuzeo žene: Dijeta je toksična i nanosi više štete nego koristi?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Novi trend obuzeo žene: Dijeta je toksična i nanosi više štete nego koristi?

Diet culture je sveprisutno uverenje da su izgled i oblik tela važniji od fizičkog, psihičkog i opšteg blagostanja te da je kontrolisanje vlastitog tela, posebno ishrane, normalno.

Ovaj fenomen takođe normalizuje označavanje hrane kao dobre ili loše i razmišljanje o njoj kao o transakciji – nečemu što ili zaslužite ili ne uspete u tome, u zavisnosti od toga koliko ste jeli i vežbali. Ne samo da je hrana označena, već se i ljudi označavaju kao dobri ili loši zbog konzumiranja te iste hrane, što je vrlo toksično.

Diet culture i poremećaji u ishrani

Označavanje sebe dobrim ili lošim na temelju hrane koju jedete može dovesti do poremećaja u ishrani, a konzumiranje samo one hrane koja se smatra dobrom zapravo je vrsta poremećaja koji se naziva ortoreksija.

Ortoreksija se smatra ekstremnim oblikom čiste ishrane, to je opsesivna usredsređenost na ono za šta osoba veruje da je „ispravna“ zdrava ishrana. Ova opsednutost utiče na razne aspekte svakodnevnog života, uključujući društveni i emocionalni aspekt.

Diet culture doprinosi ortoreksiji jer podstiče izbegavanje hrane ili ograničavanje ishrane. Samo neki od primera za to su izbegavanje glutena iako nemate intoleranciju ili alergiju, ekstremne verzije veganstva, ekstremne dijete sa niskim udelom masti ili ugljenih hidrata, detoksikacije, čišćenja i izbegavanje GMO hrane ili neorganske hrane.

Osim toga, ortoreksija može dovesti do drugih poremećaja, poput anoreksije i opsesivno-kompulzivnih poremećaja, uključujući i telesni dismorfni poremećaj, odnosno stvaranje preterano iskrivljene slike o sopstvenom telu.

Kako se odupreti ovom fenomenu

Diet culture je sveprisutan fenomen i u našim svakodnevnim životima i na društvenim mrežama, ali postoje načini na koje se možete odupreti ovom toksičnom fenomenu. Idealno bi bilo da izbegavate društvene mreže ili barem one profile i onaj sadržaj zbog kojeg se osećate loše.

Osim toga, važno je edukovati se o zdravlju i o ishrani. Čitanje i edukovanje o tome moglo bi vam pomoći da shvatite kako fokusiranje samo na mršavost i ograničavanje unosa hrane može biti i te kako štetno za vaše zdravlje. Takođe, na taj način ćete razumeti da zdravlje ne čini samo ishrana i da mršavo telo ne znači automatski i zdravo telo.

Tagovi:

Pročitajte još:

Preporuka za vas