Najbolje namirnice koje možete pojesti za doručak

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Najbolje namirnice koje možete pojesti za doručak

Uravnotežen doručak obično uključuje proteine, vlakna i niz hranljivih materija. Ako tražite ideju za zdrav jutarnji obrok, isprobajte jednostavne opcije kao što su jaja, tost od celog zrna pšenice sa prelivima, orašastim plodovima i zelenim čajem.

Doručak je odličan način za početak dana. Hranjiv doručak može da vam pruži dugotrajnu energiju i da vas održi sitima satima. Dobar doručak je obično bogat vlaknima, proteinima, zdravim mastima i mikronutrijentima.

Neke komercijalne namirnice za doručak mogu biti bogate šećerom, rafinisanim ugljenim hidratima i aditivima, međutim, umesto toga možete probati neke sveže opcije bogate hranljivim materijama.

Jaja su lak i hranljiv izbor za doručak.

Oni obezbeđuju proteine koji su neophodni za rast i održavanje mišića. Oni takođe mogu da vam daju osećaj sitosti. U studiji iz 2020., ljudi koji su jeli jaja i tost za doručak prijavili su znatno manje gladi od onih koji su jeli žitarice, što sugeriše da veći unos proteina – 25 grama naspram 11 grama – podstiče veću sitost.

Grupa sa jajima je takođe jela manje kalorija za ručkom, što sugeriše da jaja mogu pomoći u kontroli težine.

Grčki jogurt je odlična opcija za brzi doručak.

Ima manje kalorija od mnogih drugih izvora proteina. Porcija od 1 šolje (245 grama) sadrži 25 grama proteina, ali samo 149 kalorija.

Kafa sadrži kofein, molekul koji podstiče budnost, poboljšava raspoloženje i povećava fizičke i mentalne sposobnosti.

Takođe može da sadrži brojne polifenole, jedinjenja sa antioksidativnim i antiinflamatornim svojstvima. Preporučuje se da pijete crnu kafu sa mlekom ili biljno mleko. Pokušajte da izbegavate šećer ili ga koristite umereno.

Bobičasto voće – uključujući borovnice, maline, jagode i kupine – je ukusno i prepuno antioksidansa.

U isto vreme, oni su poslastica koja je bogata vlaknima i malo kalorija. Bobičasto voće takođe nudi antioksidante zvane antocijanini, koji bobicama daju karakterističnu plavu, ljubičastu i crvenu boju. Ishrana bogata antocijaninima može pomoći u zaštiti od upale, srčanih bolesti, raka, dijabetesa i drugih hroničnih stanja.

Svež sir je proizvod za doručak sa visokim sadržajem proteina, koji sadrži 24 g proteina po šoljici (220 g).

Iz tog razloga će vas zasititi. Jedno istraživanje iz 2015. pokazalo je da je svježi sir zasitan kao i jaja. Može se jesti sa mnogim drugim hranljivim namirnicama, kao što su bobičasto voće, breskve, paradajz, krastavci, čia semenke, laneno seme ili granola.

Tagovi:

Pročitajte još:

Preporuka za vas