Majšanski most – umesto zatvaranja i saniranja, dodatno opterećenje?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Majšanski most - umesto zatvaranja i saniranja, dodatno opterećenje?

U proteklih deset godina tri analize stanja Majšanskog mosta pokazale su da je do rekonstrukcije, neophodno ograničiti saobraćaj na njemu. Umesto toga, most je, zatvaranjem podvožnjaka u Maksima Gorkog, postao jedan od najfrekventijih saobraćajnih pravaca u našem gradu.

Zatvaranjem podovožnjaka u Maksima Gorkog, Majšanski most koji je izgrađen daleke 1912. godine postao je jedan od alternativnih pravaca kojim svakodnevno prolazi reka vozila. Osim automobila, tu je i veliki broj pešaka, biciklista, motociklista, ali na ovaj pravac preusmereni su i zglobni autobusi, čiji se vozači iz dana u dan suočavaju sa izazovom – kako da bezbedno i po sebe i po druge učesnike u saobraćaju, sa mosta skrenu u usku uličicu u njegovom podnožju. Svaki prolazak autobusa znači potencijalno zakrčenje raskrsnice. Saobraćajnom signalizacijom, teretnim vozilima zabranjen je prelazak preko mosta, što se u određenoj meri poštuje, mada ne u potpunosti.

U martu 2013. godine mr Aniko Tešanović, inženjer građevinarstva, izradila je studiju u kojoj je utvrdila stanje i dala predlog sanacije Majšanskog mosta.

– Predložila sam šta bi tu trebalo da se uradi, jer su stubovi, temelji, grede koje drže kolovozne ploče u užasnom stanju, potpuna korozija armature – a to sigurno nije ostalo u tom stanju, već se samo pogoršavalo. Raspodelila sam, po godinama, u tri godine, šta treba raditi, koje su najhitnije mere, da to ne bude odjednom. Ali to je gradski most a grad nije imao sredstava, pa sam onda rekla da ograniče saobraćaj – samo pešaci, biciklisti i automobili. Kolovozne ploče su tada bile u dobrom stanju, ali sam oslonac, ono što ih drži – to se osipa, krnji, ne znam koliko još može da izdrži. To što je saobraćaj preusmeren preko mosta, sigurno mu neće pomoći. Kad se doda i semafor koji je postavljen, onda to znači dodatno opterećenje, jer se saobraćaj nagomila, a kad je slobodan saobraćaj, onda je i opterećenje manje – objašnjava mr Tešanović.

Iz Javnog preduzeća za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje navode da je poslednja analiza, iz 2020. godine pokazala da je sveobuhvatna sanacija mosta ekonomski neopravdana, kao i da to nije konstruktivno rešenje, već da je konačno rešenje uklanjanje postojećeg i izgradnja novog mosta.

– Nakon dobijene analize iz 2020. godine „Javno preduzeće za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje“ Subotica se obratilo „Infrastruktura železnice Srbije“ a.d. Beograd sa zahtevom za dostavu informacija u vezi sa aktivnostima i planovima kada je ovaj most u pitanju, nakon čega je dobijeno obaveštenje da je projektnim rešenjem predviđena izgradnja novog nadvožnjaka na postojećoj lokaciji. Napominjemo da Majšanski most nije jedini alternativni pravac za prelazak preko pruge, nego da su tu i prelazak u Kosovskoj ulici, Lošinjskoj ulici, kao i privremeno preko novog poveza Lošinjske ulice sa Senćanskim putem, a završetak radova na povezu ove saobraćajnice sa Bajnatskom ulicom se očekuje u narednim danima. Osim toga, u narednih mesec dana bi trebalo da budu završeni radovi na izgradnji nadvožnjaka i saobraćajnica kojima će se povezati ulice Jovana Mikića i Proleterskkih brigada, čime će se obezbediti još jedan alternativni pravac. Ovim putem još jednom apelujemo na sve učesnike u saobraćaju da poštuju postavljenu saobraćajnu signalizaciju, pre svega zabranu za kretanje teretnih vozila preko Majšanskog mosta, kao što je analizom predloženo – saopštili su iz ovog preduzeća.

Tagovi:

Pročitajte još:

Preporuka za vas