Kojim suplementima do zdrave i živahne kose?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Kojim suplementima do zdrave i živahne kose?

Ko ne želi jaku, zdravu i živahnu kosu? Međutim, nekim ljudima može biti teže da to postignu zbog različitih faktora, uključujući starost, genetiku i određena medicinska stanja.

Sigurno postoji mnoštvo lokalnih proizvoda i dodataka za kosu koji su dostupni za podsticanje rasta kose ili za smanjenje gubitka ili stanjivanja kose, ali mnogi rade sa različitim stepenom uspeha.

Međutim, rešenje je usvajanje nekih zdravih životnih navika koje pomažu kosi da raste jaka i zdrava, uključujući ishranu hrane bogate ključnim hranljivim materijama za kosu.

Cink

Dobro poznati mineral za jačanje imuniteta, cink takođe igra važnu ulogu u zdravlju kože i kose. Jedan pregled je otkrio da je nedostatak cinka povezan sa alopecijom ili gubitkom kose, kao i članak iz 2019. u Dermatologiji i terapiji i drugi pregled iz 2017. godine.

Vitamin C

Vitamin C deluje kao antioksidant i pomaže u zaštiti ćelija u telu, uključujući folikule dlake. Vitamin C takođe pomaže telu da proizvodi kolagen, koji je povezan sa jačom kosom.

Omega masne kiseline

Omega-3 masne kiseline su povezane sa sjajnom kožom, ali da li ste znali da su povezane i sa sjajnom kosom? Studija suplemenata iz 2015. na 120 žena otkrila je da je šest meseci uzimanja suplementa koji sadrži i omega-3 i omega-6 masne kiseline rezultiralo manjim gubitkom kose i poboljšanom gustinom kose.

Proteini i kolagen

Protein je gradivni blok svake strukture u telu, uključujući kosu, i stoga je vitalna hranljiva materija za stimulisanje rasta kose. Jedna proteinska komponenta koja je posebno važna za lepu kosu je kolagen, strukturni protein u telu. Iako je potrebno više dokaza da bi se u potpunosti podržale tvrdnje o zdravlju kose povezane sa kolagenom kod ljudi, jedna studija na životinjama iz 2022. pokazala je da kolagen promoviše zdrav rast kose dok sprečava gubitak kose, što je ohrabrujući rezultat za širu upotrebu kolagena za zdravlje kose.

B vitamini

Vitamini B i folna kiselina povezani su sa prevencijom opadanja kose, biotin često dobija najveću pažnju kada je kosa u pitanju. Međutim, potrebno je više dokaza da bi se ova korist zaista dokazala, kao što je pronađeno u ovom pregledu i drugima. Iako tehnički nije vitamin B, biotin se često grupiše u ovu porodicu vitamina kao vitamin B kompleksa.

Tagovi:

Pročitajte još:

Preporuka za vas