Kako da pravilno popunite listu želja za upis u srednju školu – koje su ključne smernice i gde se najviše greši?
- Datum: 02.07.2025
- Izvor: Euronews Srbija / Foto: Foto: Pexels / Pixabay

Nakon što su u nedelju objavljeni konačni rezultati male mature koji se nalaze se na javnom portalu Moja srednja škola, buduće srednjoškolce još danas očekuje popunjavanje liste želja.
Niame, na portalu u kategoriji Podrška/Uputstva nalazi se pomoć u video formatu u kojem se objašnjava način raspoređivanja učenika u srednje škole na osnovu liste opredeljenja. Takođe, pored snimka, tu se nalazi i uputstvo u vidu PDF formata u kome je takođe detaljno objašnjen postupak.
Nastavnica srpskog jezika jedne beogradske srednje škole Ana Milojković u razgovoru za Euronews Srbija savetuje da je uvek najbolje da se popuni svih 20 želja.
„Mnogi precene svoje mogućnosti. Jako je važno i treba biti realan u željama, zato što upravo ta lista želja, ukoliko je dobro popunjena, može svakako da vam opredeli upis u prvom upisnom krugu, a to je od najveće važnosti. Desi se da postoje dve škole na dve različite opštine, pa greškom učenik klikne na pogrešnu koja nije ili istog obrazovnog profila ili se nalazi fizički jako daleko”, objašnjava ona.
Podstimo, konačni rezultati završnog ispita za osmake – malu maturu, objavljeni su na javnom portalu Moja srednja škola. Učenici i roditelji rezultate mogu proveriti unošenjem Jedinstvenog obrazovnog broja i lozinke koju su dobili u školi. Konačni rezultati raspodele po srednjim školama biće objavljeni 5. jula.
Kakvi su rezultati?
Državni sekretar Ministarstva prosvete Borko Petrović kaže u razgovoru za Euronews Srbija da je zadovoljan rezutatima koji su postignuti ove godine, uprkos, kako podseća, protekloj školskog godini koja je bila haotična.
„Mi smo izuzetno zadovoljni rezultatima završnog ispita. Bolji su nego ranijih godina i očekujemo da svake godine ti rezultati budu sve bolji i bolji,“ izjavio je Petrović.
Prema njegovim rečima, ključ uspeha je kontinuitet – ne samo u organizaciji samih testova, već i u obrazovnom pristupu u celini.
„Godinama imamo testove slične sadržine, obuhvata i težine. Nismo menjali ništa u odnosu na prethodne godine, što je đacima dalo stabilnost i sigurnost da će otprilike biti na istom nivou“, objasnio je Petrović.
Đaci su, dodaje, imali na raspolaganju veliku bazu zadataka iz prethodnih godina, što im je omogućilo da se temeljno pripreme.