Dvorište škole „Dr Svetomir Bojanin“ preuređeno u senzorni vrt

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Dvorište škole "Dr Svetomir Bojanin" preuređeno u senzorni vrt

Tokom letnjeg raspusta dvorište OiSŠ „Dr Svetomir Bojanin“ preuređeno je u senzorni vrt koji je opremljen tako da boravak u njemu potpomaže stimulaciju čula sluha, vida, dodira i mirisa.

Razigrani mališani bosi hodaju po taktilnoj stazi izrađenoj od različitih prirodnih materijala, u letnjoj učionici nekoliko drugara crta motive iz prirode, dok grupa dečaka uživa u pešaniku. Predškolci se upoznaju se muzičkim instrumentima postavljenim uz taktilnu stazu, a srednjoškolci, koji se školuju za vrtlara, sade i brinu o mladim biljkama u stakleniku. Ovu sliku zatekli smo jutros u senzornom vrtu OiSŠ „Dr Svetomir Bojanin“.

O tome koliko je ovaj projekat značajan za razvoj i napredak đaka govore stručnjaci iz škole, dok osmeh na dečjim licima svedoči o tome koliko im boravak u senzornom vrtu prija.

– Pre nekoliko godina opremljena je senzorna soba i videvši kako deca dobro napreduju u tim uslovima odlučili smo da napravimo i senzorni vrt koji u prirodnom okruženju u najvećoj meri imitira tu sobu. Ovo je izuzetno važno, jer pojedina deca koja imaju neke pridružene bolesti ne mogu da koriste senzornu sobu, poput dece sa epilepsijom – počinje priču Miodrag Stankov, direktor ove škole – Ovo nije napravljeno isključivo za našu decu. Ideja je da u narednom periodu ostvarimo saradnju sa masovnim školama i da ovde, u ovoj zelenoj oazi, prikažemo inkluziju na delu! Želimo da ugostimo decu iz masovnih škola, da se svi zajedno družimo, da organizujemo zajedničke radionice, a sve to u skladu sa našim motom „Svi smo različiti, a isti“.

Ideja da se dvorište preuredi u senzorni vrt je potekla od diplomiranog defektologa – somatopeda Borisa Živkova.

– Veliki broj dece u našoj školi se suočava sa senzornim izazovima, odnosno sa izazovima u senzornoj obradi. Kako bismo zaokružili vaspitno-obrazovni rad sa tim đacima morali smo da odgovorimo na te izazove, zato smo sve prednosti senzorne sobe preneli u ovaj vrt. Na primer, zasađene su začinske biljke koje stimulištu čulo mirisa. Svaki segment taktilne staze izrađen je od drugačijeg prirodnog materijala, pa tako imamo deo sa malčom, deo sa rizlom, sa kamenom, od drveta…Takođe, tu je i pergola koja emituje svetlost kako se sunce pomera i ona tu zeleno-žutu svetlost „baca“ na belu podlogu. Ovo je veoma važno, jer postoje deca koja imaju izazove u vizelnoj obradi, njima je vizuelna stimulacija izuzetno potrebna. Zamislite jedno dete koje sedne ispod te pergole koja emituje boju i uči gradivo, to je prava zaokružena senzorna integracija, jer je obezbeđen prostor u kom dete može da napreduje – ističe Živkov.

– Činjenica je da deca u urbanim sredinama imaju malo prilike da se druže sa prirodom, a naš cilj je da izvedemo đake iz učionica, da im omogućimo kvalitetnu nastavu u prirodi i jednom ambijentu koji motiviše sve nas.

Ukupna vrednost ovog projekta je 2,7 miliona dinara, a sredstva su obezbeđena iz gradskog budžeta.

– Našu ideju i potrebu za realizacijom ovog projekta izložili smo predstavnicima lokalne samouprave. Odmah smo naišli na razumevanje, a ubrzo su obezbeđena i finansijska sredstva zahvaljujući kojima danas imamo ovaj prostor za učenje, razvoj i napredak naše dece – zaključuju iz škole.

Tagovi:

Pročitajte još:

Preporuka za vas