Da li znate zbog čega automobili ne prolaze tehnički pregled?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Da li znate zbog čega automobili ne prolaze tehnički pregled?

Kada dođe sezona godišnjih odmora, većina vozača se odlučuje na putovanje na odmor automobilom, a uglavnom su u pitanju maratonske vožnje. I tada može da dođe do “zamora materijala” i do nekih nepredviđenih kvarova.

Čak i ako vam se ne bliži tehnički pregled zbog registracije vozile, nije loše da pre nego što pođete na put, čekirate neke delove automobila.

Amortizeri, gume, felne

Ukoliko mnogo vozite na putevima koji nisu baš najbolje održavani, te često prelazite preko ležećih policajaca, to izuzetni loše utiče na stanje amortizera. Pre odlaska na put ili pred tehnički pregled dobro bi bilo da proverite geometriju točkova, ali i stanje amortizera. Dublja ulegnuća, tragovi rđe na klipnjači ili oštećenja gumenih ležajeva signal su za zamenu.

Zbog trenja s podlogom dolazi do prirodnog trošenja materijala, odnosno istrošenosti gume, što uzrokuje produženi zaustavni put tokom kočenja. Prema zakonu letnja guma u zimskom periodu mora da ima najmanju dubinu profila od 4 mm, no bolji potez je koristiti kvalitetne sezonske gume.

Motor

Najčešće nepravilnosti vezane uz motor uključuju probleme s emisijom izduvnih gasova, neispravnost sistema dovoda goriva, curenje ulja i rashladne tečnosti, Redovno održavanje poput zamene ulja i filtera ključni su za zdrav život vašeg motora.

Karoserija

Oštećenja ili korozija na karoseriji mogu oslabiti strukturu automobila, ali i ugroziti sigurnost putnika prilikom eventualnog sudara.

Nažalost, praksa je do sada više puta pokazala da se zaštita šasije od štetnog delovanja spoljnih faktora koji mogu rezultirati pojavom korozije i drugim oštećenjima u većini slučajeva ne obavlja preventivno, nego tek nakon što je šteta već učinjena.

Kočnice

Svi putevi puni su prašine, vlage, kao i soli tokom zimskog perioda, a sve to loše utiče na kočnice. Da bi se sanirao nedovoljan rad ručne kočnice često je potrebno očistiti zadnje bubnjeve.

Svetla

Tokom vožnje u farove stalno udaraju kamenčići i čestice prašine, pa se današnji plastični farovi mehanički oštećuju. Tako vremenom postaju hrapavi i puni rupica.

Hrapava površina nepravilno raspršuje svetlo, a prljavština poput filtera prigušuje svetlo i do 80 odsto, zbog čega je važno da ih redovno čistite i polirate, piše Jutarnji.hr.

Tagovi:

Pročitajte još:

Preporuka za vas