Da li je hleb krivac za višak kilograma?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Da li znate kako da bajatom hlebu vratite svežinu

Hleb je mnogima omiljena hrana i teško je zamisliti obrok bez njega, ali je poznato da utiče na težinu. Često čujemo od ljudi koji su odlučili da smršaju da eliminišu hleb iz ishrane jer ubrzava mršavljenje.

Šta se zaista dešava u telu kada izbacimo hleb iz ishrane?

Gubitak težine uzrokovan zadržavanjem vode u telu

Hleb je pun ugljenih hidrata, a njihovo naglo izbacivanje će uticati na organizam i dovesti do mršavljenja. Međutim, ne radi se o brzom gubitku težine, već o nestanku vode koja se nakuplja u telu. Telo skladišti ugljene hidrate u obliku glikogena, mlečne kiseline koja sakuplja vodu. Svaki gram ugljenih hidrata zadržan u telu zadržava i vezuje u vodi tri do četiri puta veću težinu.

Manja potreba za hranom

Poznato je da ugljeni hidrati izazivaju nagli porast i skok šećera u krvi, koji potom naglo pada, a to izaziva osećaj gladi i potrebu za hranom. Ovo je još jedan razlog zašto hleb utiče na kilograme jer je pun ugljenih hidrata. To ne znači da treba potpuno izbaciti hleb iz ishrane, već samo da prazne kalorije i beli hleb zamenite onim od celih žitarica koje regulišu i balansiraju šećer u krvi.

Više energije i bolje varenje

Beli hleb, za razliku od crnog ili integralnog, ne sadrži vlakna koja su veoma neophodna za normalno funkcionisanje creva i varenje. Takva hrana izaziva zatvor i probleme sa varenjem. Nakon što izbacite beli hleb sa jelovnika i u svakodnevnu ishranu uvrstite cela zrna, varenje počinje normalno i lako da radi.

Isto tako, ugljeni hidrati su hrana i gorivo za mozak. Ako je kvalitetna, mozak radi normalno, bez poteškoća, ali ako hrana za mozak nije zdrava, telo reaguje negativno, izazivajući osećaj malaksalosti i umora. A nutricionisi ističu da je važno unositi ugljene hidrate u organizam u umerenim količinama i to je nešto što ne smete zaboraviti. Uključujući ove namirnice u svoju ishranu, dobićete dovoljno vlakana, gvožđa, folata i magnezijuma, bićete siti i imaćete dovoljno energije. Zapamtite da nijedna hrana nije sama po sebi loša, samo je važno imati ravnotežu i biti umeren.

Tagovi:

Pročitajte još:

Preporuka za vas