Čadež: Digitalizacija briše jaz između urbanog i ruralnog

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Čadež: Digitalizacija briše jaz između urbanog i ruralnog

Pod uticajem savremenih tehnologija poslovni ambijent, kao i struktura privrede u Srbiji i globalno su se radikalno promenili, a digitalizacija briše jaz između urbanog i ruralnog, ocenio je predsednik Privredne komore Srbije (PKS) Marko Čadež.

On je u podkastu Telkast istakao da je Srbija u turbulentnim i trusnim vremenima iskoristila jedan od naših većih talenata, a to je da preživimo, tranformišemo se, budemo fleksibilni i ojačamo našu privredu, saopštila je PKS.

„U proteklih 10 godina duplirali smo bruto domaći proizvod (BDP), nezaposlenost je više nego duplo smanjena, sa 23 do 25 odsto pala je na manje od devet procenata. Sve više novca ostaje u kompanijama za reinvestiranje, dosta je stranih investicija, Srbija je iskoristila prednosti tzv. nearshoringa i upravo je dve trećine ulaganja evropskih kompanija u region došlo u našu zemlju“, istakao je Čadež.

Naveo je da je, za razliku od ranijih vremena kada su radna mesta bila zasnovana na nižim tehnologijama, Srbija sada postavljajući digitalizaciju kao prioritet uspela da preskoči nekoliko koraka i razvija ekonomiju zasnovanu na znanju.

„Naš prvi izvozni proizvod nije više malina nego softver, a ovaj izvoz raste po stopi od 40 odsto godišnje. Broj zaposlenih u IKT sektoru je šest puta veći i ne obuhvata samo programere već i zanimanja kao što su ekonomisti, psiholozi i druga“, dodao je Čadež.

Istakao je da je digitalizacija već među nama i postala je neminovnost, kao i da nema kompanije niti čoveka u svetu biznisa koji ne koristi digitalne alate, veštačku inteligenciju i druge prednosti tehnološke revolucije.

Prema njegovim rečima, digitalizacija briše jaz između urbanog i ruralnog, što najbolje pokazuje podatak da 300.000 registrovanih poljoprivrednih gazdinstava i farmera koriste digitalnu bazu podataka e-agrar koji je, kako je rekao, ujedno i najtraženija reč na internetu ove godine.

„Svaka nova tehnologija koja dolazi ima svoje rizike i prednosti, uvek je to isto pitanje počev od vremena kada se pojavila parna mašina, zatim televizor, faks, kompjuter i internet. Tehnologiju ne možete da zaustavite, ona jednostavno dolazi, a ono što možete da radite je kontrol risk menadžment, da regulišete kako najmanje može da bude štetna“, naglasio je Čadež.

Podsetio je da je PKS pre pet godina osnovala Centar za digitalnu transformaciju (CDT), koji uz podršku stručnih konsultanata pomaže kompanijama da prođu kroz procese digitalne transformacije poslovanja i budu konkurentnije.
„Već imamo 5.000 kompanija koje su prošle kroz digitalnu strategiju, oko 1.000 ih je implementiralo ozbiljne programe“, rekao je Čadež.

Dodao je da za programe CDT mogu da konkurišu sve kompanije, od pekare preko turističke agencije, do proizvodnje čipova.

Naveo je da će za Srbiju i Beograd veliki iskorak biti organizacija specijalizovane izložbe EXPO 2027, koja će obezbediti infrastrukturu, zatim izgradnju jednog od najmodernijih sajmova u Evropi, kao i biznis centara.

„Sve ovo stavlja Beograd na vodeće mesto na biznis mapi regiona i otvara prilike da u našu prestonicu, zbog odličnog položaja, prebace svoje centrale ovde. Za to je potrebna infrastruktura, biznis parkovi, koji mogu da se izgrade ako zemlja ima nešto kao što je EXPO“, istakao je on.

Najavio je održavanje dve velike konferencije posvećene novim tehnologijama i inovacijama, od kojih se jedna održava u saradnji sa „Gitex“ sajmom, najvećim sajmom za tehnologije u Aziji i Evropi, a druga u saradnji sa „Startup Genome“, jednom od najvećih svetskih organizacija za startapove.

Govoreći o komunikacijama, ocenio je da su se načini komunikacije dosta promenili, kao i da društvene mreže imaju posebnu ulogu, te da je u njihovom korišćenju važno biti autentičan i uvek tražiti nove načine komunikacije.

Tagovi:

Pročitajte još:

Preporuka za vas