Ako se zbog nedostatka sna ujutru osećate umorno ovo treba da uradite

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Ako se zbog nedostatka sna ujutru osećate umorno ovo treba da uradite

Druženje sa prijateljima se odužilo do kasnih sati? Ili ste se samo okretali u krevetu celu noć i niste mogli da zaspite? Posle neprospavane noći, bilo da je to naš izbor ili ne, dan koji sledi je posebno izazovan, naročito ako su pred nama obaveze ili moramo na posao.

Zbog nedostatka sna već ujutru se osećamo umorno i teško se koncentrišemo. Najčešće ni velika šoljica kafe neće biti od koristi. Evo kako pomoći sebi i preživeti dan.

Budite oprezni sa slatkišima

Kada smo umorni, treba brzo da povratimo energiju, pa ćemo vrlo verovatno posegnuti za čokoladom i keksom. Ali šećer vam neće baš pomoći – naprotiv, slatkiši će vas učiniti još pospanijim. Umesto već nezdrave hrane, radije birajte namirnice koje će vam zaista podići nivo energije – poput svežeg voća, ceđenih voćnih sokova i orašastih plodova.

Kafa nije najbolja ideja

Uvereni smo da će nam kofein pomoći da se razbudimo i bolje koncentrišemo prilikom obavljanja svakodnevnih zadataka, ali ako niste prespavali celu noć, bolje je da se uzdržite od previše kafe. Naravno, jedna šoljica je u redu, ali ako preterujete sa kofeinom, to bi moglo biti kontraproduktivno i samo pogoršati simptome koje već imate – glavobolja bi mogla postati jača, a moguće je i da se osećate još iscrpljeno.

Ne zaboravite vodu

Ako postanete dehidrirani, brzo ćete postati letargični i letargični. Iz tog razloga, obavezno vodite računa o dovoljnom unosu tečnosti – neka to bude najmanje 2,5 litara posle neprospavane noći. I ne, kafa i energetska pića se ne računaju – u tom pogledu, kofein ima kontra efekat na vaše telo.

Usporite tempo

Ako možete, pokušajte da nađete malo lakši tempo u danu nakon neprospavane noći i sve zadatke koji zahtevaju vašu potpunu posvećenost odložite na neki drugi dan. Slušajte svoje telo i dozvolite sebi da radite stvari bez žurbe i da se više odmarate između zadataka. Takođe, sjajno je ako uveče možete da odete u krevet ranije nego obično kako biste nadoknadili propušteni noćni odmor i vratili se svojoj rutini.

Priuštite sebi popodnevni odmor

Jedna od stvari koja će vam biti od velike pomoći ako prethodne noći niste zatvorili oči je svakako odmor u vidu kratkog sna. Takozvano ‘snažno dremanje’ je brzo dremanje u trajanju od otprilike 20 do 30 minuta koje će vas osvežiti. Samo pazite da ne zaspite kasno popodne, jer bi to opet moglo uticati na kvalitet vašeg noćnog odmora.

Tagovi:

Pročitajte još:

Preporuka za vas